Abordare ironica

De obicei nu sunt un fan al presei scrise pentru ca nu cred in media, dar sunt doua publicatii despre domeniul economic pe care imi place sa le rasfoiesc periodic, cel putin incerc.

Azi am vazut langa laptopul meu o carticica pe care o  aveam de la una din aceste publicatii in care sunt expuse  “33 de metode si strategii ca sa-ti pui angajatii in cap”, in sensul ironic si poate de asta mi-a placut asa mult.

Carticica se imparte in 4 parti:

A. Tactici si strategii:

1.ignora planurile de dezvoltare si training, 2.esueaza permanent in evaluarea performantelor,3. fa angajari pe nepotisme si pile,  4.discrimineaza-ti angajatii, 5.invadeaza-le intimitatea, 6. fa din bani singurul stimulent,  7.nu stabili politici standard, 8.fa-i pe noii angajati sa se simta stingheri,  9.plangerile angajatilor te lasa indiferent, 10. responsabilizarea personalului? pierdere de vreme, 11. nu inova.

B. Un element-cheie: comunicarea:

12.fii zgarcit in comunicare, 13. vorbeste mult!, 14.foloseste cuvinte nepotrivite,  15.nu-ti exprima aprecierea, 16.sa nu ai incredere in nimeni, 17.nu comunica nimic cand situatia e dificila, 18.cui ii pasa de Leadership?,19. exaspereaza-i pe toti cu mesajele tale, 20. cere-le, din senin, sa-si schimbe modul de lucru, 21. trateaza-i pe toti asa cum nu ti-ai dori sa fii tratat, 22.stabileste false prioritati,

C.Practixi gresite pe timp de criza:

23.crezi ca nimnei nu va indrazni sa plece pentru ca e criza, 24.nu te consulta cu angajatii-cheie, 25.nu investi in manageri, 26.nu te preocupa de disciplina in randul angajatilor,27. intocmeste intr-o doara fisa postului,28 nu recunoaste si nu recompensa performanata angajatilor, 29.presupui ca toata lumea va ramane cu tine si dupa criza, 30.nu angaja persoana potrivita pentru postul potrivit, 31.angajeaza repede si da afara incet,32. nu te intereseaza teambuildingul, 33.nu oferi oportunitati de angajare.

D. Mintea cea de pe urma:

Cu totii gresim, dar, in mediul de afaceri, greselile pot avea consecinte majore, iar daca vorbim de cele care implica angajatii unei companii, pot destabiliza intregul bussiness. Profesionistii de HR joaca un rol strategic in derularea afacerilor. Liderii din mediul de afaceri se concentreaza mai mult pe venituri, profit, cota de piata, lansarea de produse noi. Toate acestea pot fi usor masurate folosind parametri care descriu situatia actuala, comparand cifrele curente cu cele din anii anteriori sau cu pozitia competitorilor. Pentru a fi adevarati lideri, in procesul de luare a deciziilor, si profesionistii de HR trebuie sa utilizeze abordari similare , bazate pe date si fapte. Deciziile privind alocarea resurselor umane, achizitia de tehnologii, angajarea si retentia personalului, programele de training, performantele salariatilor, programele de beneficii si compensatii se pot baza pe informatiile furnizate de instrumente de masura adecvate.

Cred ca v-ati dat seama la ce ma refeream in ” abordare ironica“, iar daca nu, mai uitati-va o data la A, B si C si va rog, NU faceti asa, repet, NU faceti asa, ci exact invers si veti avea succes in afaceri. Resursele umane sun cele care fac o afacere sa se dezvolte, iar disponibilizarea angajatilor va ajuta la reducerea costurilor, dar nu neaparat la eficientizarea afacerii.

Un studiu facut asupra a o mie de companii americane mari a gasit ca: ” investitorii atribuie o valoare mult mai mare companiilor care si-au imbunatatit rezultatele finale prin cresterea veniturilor, mai degraba decat prin reducerea costurilor, incluzandu-se aici si reducerea numarului de angajati.”.



Advertisements

One response to “Abordare ironica

  1. Bine Flo.

    Sa auzim lucruri frumoase. Sa te tii de el si sa ne mai conectezi cat mai mult cu literatura de management 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s