Cel mai usor lucru

De ziua mea am primit o carte pe care mi-am dorit-o de mult, “Triburi-avem nevoie de tine sa ne conduci”, Seth Godin. Fragmentul care mi-a placut cel mai mult si care nu are nevoie de nici o completare este urmatorul:

Cel mai simplu lucru e sa reactionezi.

Urmatorul lucru simplu e sa raspunzi.

Dar cel mai dificil lucru e sa initiezi.

A reactiona este ceea ce fac politicienii tot timpul. Reactia este intuitiva, instictiva si, de obicei, periculoasa.  Managerii reactioneaza.

A raspunde este o alternativa mult mai buna. Organizatiile raspund la amenintarile concurentilor. Indivizii raspund colegilor sau oportunitatilor.  Raspunsul este, intotdeauna, mai bun decat reactia.

Dar amandoua palesc in fata initiativei. A initia este cu adevarat dificil si este exact ceea ce fac liderii. Ei vad ceea ce altii ignora si profita imediat de ocazie. Ei genereaza evenimentele la care altii trebuie sa reactioneze.  Ei determina schimbarea.

Tu ce alegi sa faci?

2 responses to “Cel mai usor lucru

  1. Ce-mi place. Citim aceleasi carti. Alegem sa initiem o revolutieeeeee!!!

Leave a Reply

