Keep it simple

Cat de greu poate fi sa conduci o echipa de oameni? Cat de usor e sa-i faci sa le placa munca lor? Raspunsul e simplu: depimde.

Eu pana acum am condus 3 echipe  si pot spune ca fiecare experienta a fost diferita si din fiecare am avut ceva de invatat. Nu a fost perfect, am facut si greseli, dar am incercat sa nu le mai repet cu celelalte echipe.

Cateodata ne complicam mai mult decat trebuie si nici prin cap nu ne trece ca unele lucruri simple ne pot ajuta mai mult decat ne asteptam. Nu vorbesc aici de sisteme de management, procese sau alte teorii care  ne pot ajuta sa fim leaderi mai buni sau cum sa obtinem mai multe rezultate, ci despre cat de important este ca oamenilor sa le placa ceea ce fac.

De curand am citit o carte pe care mi-a recomandat-o o prietena, “3 indicii ale unei slujbe mizerabile” scrisa de Patrick Lencioni, si am descoperit cu uimire ca aplicasem deja strategia pe care o propune el, daca-i pot spune asa, si pot zice ca a dat rezultate.

Despre ce e vorba? Este vorba despre 3 lucruri care te pot ajuta sa-ti faci echipa sau angajatii sa lucreze mai bine si cu placere:

1. scoate-i din anonimat. Uneori lucram cu niste oameni despre care stim foarte putine lucruri sau nici macar atat, si asta nu ne ajuta foarte mult in interactiunea cu ei. Eu nu spun ca trebuie sa devii cel mai bun prieten cu cei pe care-i conduci, ci sa stii lucrurile esentiale despre ei, si nu strica niciodata sa-i intrebi ce mai fac, cum mai sunt cei din familie, ce le place sa faca and so on, macar sa vada ca iti pasa. Tuturor le place sa vada ca ceilalti, si mai ales superiorul, se preocupa de ei si cred ca asta poate creste increderea lor in tine.

2. arata-le relevanta lucrurilor pe care le fac. E foarte important ca oamenii sa constientizeze cat de importanta e munca lor, indiferent de departamentul pe care lucreaza sau de task-ul pe care trebuie sa-l realizeze. Si mai ales sa realizeze ca ceilalti din echipa depind intr-o masura mai mica sau mai mare de ei. Explica-le rolul lor clar in cadrul priectului sau firmei si arate-le ca un task mic bine facut poate duce la un intreg mai solid.

3. evalueaza-i sau mai bine, fa-i sa se evalueze singuri.  Evaluarea e foarte importanta in orice activitate pentru ca te ajuta sa vezi daca ai facut o treaba buna sau daca mai ai de lucrat la asta . Multi fug de evaluare deoarece nu le vad relevanta si poate le e frica sa vada daca au gresit si cat de mult. Fiecare trebuie sa invete sa se evalueze singur pentru a-si urmari progresul muncii si pentru a se perfectioan mai repede. Mereu mi-a placut sa fiu evaluata, chiar daca nu mereu erau rezultate satisfacatoare, dar ma impulsiona pe mine s adau tot ce-i mai bun din mine pentru a ma autodepasi.  Numai oamenilor mediocri nu le place sa fie evaluati.

Par trei lucruri foarte simple, dar din punctul meu de vedere, sunt foarte eficiente, daca sunt aplicate cum trebuie. Si sunt de parere ca un om lucreaza mai bine daca ii place ceea ce face, iar daca cuiva nu-i place, fa-l sa-i placa :).

Pe data viitoare!

One response to “Keep it simple

  1. Frumos si informativ, bine de stiut.
    O alta chestie pe care am luat-o de la Dapac cumva e ca oamenii care fac ceea ce ii pasioneaza vor performa intotdeauna la intensitate maxima si vor fi preocupati sa iasa lucrurile cum trebuie.
    M-am trezit nu numai eu ca sunt cumva paralela cu directia pe care eram pe partea de cariera, dar am avut si omuleti prin echipe care nu erau siguri ca asta era ceea ce voiau sa faca.
    Tocmai de aceea e foarte bine ca HR-ul sa fie facut cu responsabilitate.
    We are what we do and passion makes it even better 🙂

Leave a Reply

