De ce sa-ti pese?

Hhhhhhhmmmmmm, buna intrebare, dar oare raspunsul e asa de greu? Sau asta e o atitudine care te va insoti toata viata? Daca da, atunci te compatimesc.

Nu am fost si nu sunt o studenta dedicata, stiu doar ca trebuie sa termin asta.  Si poate ca mi-ar fi placut, si poate ca m-as fi straduit, si poate ca…, dar nu a fost asa.  De ce? Unul din motive a fost ca am ramas uimita si chiar mai mult, socata cand mi-am dat seama ca intru intr-o lume in care oamenilor nu le pasa de cei din jurul lor. Si e trist, chiar foarte trist, si nu stiu unde se pierd majoritatea. Oare e un mindset sau poate ca sistemul e de vina? Sau poate ca dintr-o data uiti sa fii om si te iei cu turma.

Competitivitate? Da. Nepasare? NU.  Dar oare cati inteleg ca acestea nu inseamna acelasi lucru? Sau e mai usor sa nu-ti pese si gata. Mie imi place sa fiu competitiva cu mine insumi si nu cu cei din jurul meu. Prefer sa ma lupt cu mine si sa incerc mereu sa fac mai bine decat am facut data trecuta, sa fiu intr-o permanenta cursa pentru autodepasire. Asa stiu ca nu ranesc pe nimeni in drumul meu si asa ma motivez sa ridic stafeta.

E trist. Aud mereu cand sunt la facultate: de ce sa-mi pese de ceilalti? de ce sa-l ajut? Si e mai rau cand aud unii “domni” profesori spunand: “de ce sa-mi pese de restul? Pe mine ma intereseaza doar profitul.”. Dar oare pentru a avea profit e de ajuns sa-ti lasi inima in cuier acasa si sa calci in picioare poate uneori neputinta altora? Draga domnule, eu zic ca te inseli. Daca asta vine din randul profesorilor, cum sa ne asteptam ca studentii sa nu aiba gandirea asta? E mai usor sa gandesti ca altii, decat sa gandesti ca tine. Din nou, PACAT.

Si aici cred ca intervine si egoismul sau poate ceva mai presus de asta, sau poate e un motiv intemeiat in spate, sau poate ca ei merg pe vorba “scopul scuza mijloacele”, sau orice ar fi, dar nu pot si nici nu cred ca vreau sa-i inteleg. Chestiile morale se pierd sau se ascund pentru ca nu mai sunt la moda, si apoi ne miram de ce e societatea asa cum e, de ce nimeni nu mai intoarce privirea la rautatile din jur, la nedreptate, la suferinta, la alte lucruri care nu le aduce un amarat de beneficiu. Vrei un beneficiu? Ajuta pe cineva care are nevoie de ajutor si te asigur ca beneficul sufletesc va fi mai mare decat un beneficiu material.

Cum ne formam din tinerete, asa vom fi mereu. Cineva mi-a zis o data ceva interesant si anume: caracterul unui om se accentueaza cu cat inainteaza in varsta si cred ca asta e adevarat.

Dragi adeptilor ai “de ce sa-mi pese” va anunt ca ati trecut examenul la facultate, dar l-ati picat pe cel de omenie.

De ce sa-ti pese?

 

 

 

 

Leave a comment