Despre Europa Tinerilor

Europa este a tinerilor? Tara in care locuim este a tinerilor?  Sau mai bine zis, viitorul este al tinerilor?

Da , am folosit cuvantul “tinerilor” de multe ori in doar un paragraf, dar acesta este accentul: TINERI.

Saptamana asta am avut placerea sa particip in calitate de trainer la un proiect organizat de Asociatia Tinerilor Romani din Afara Granitelor (ATRAG) din Iasi si imi voi aminti cu drag mult timp de acum inainte de aceasta experienta frumoasa. Proiectul se numeste Europa Tinerilor, iar scopul a fost de educare si constientizare a valorilor europene pentru 45 de elevi de liceu din mediul rural din Republica Moldova. Au fost 3 zile de traininguri si workshopuri pe 3 teme: lucrul in echipa, managementul proiectelor si cetatenia activa.

Insa despre ce vreau eu sa vorbesc nu este de proiect in sine, ci despre oamenii pe care i-am intalnit acolo. Nu m-am dus in Republica Moldova cu asteptari foarte mari, sau mai bine zis, nu cred ca am avut vreo asteptare, dar peste ce am dat acolo m-a impresionat mai mult decat as fi crezut.

Eu cand eram elev de liceu nu  eram genul de copil pe care mi-as fi dorit sa il am, preocuparile mele erau departe de a fi productive sau educative, eram copilul rebel care se razvratea impotriva lumii. Insa acum, la Vadu lui Voda, am dat peste niste copii minunati care m-au impresionat tot timpul cat am stat acolo.

Pe langa faptul ca au dat dovada de o seriozitate la trainiguri cum rar mai intalnesti la niste elevi de liceu, cel putin in Romania, si implicarea lor activa, cred ca lucrul care m-a emotionat la culme era dorinta lor de a face lucruri, de a realiza proiecte pentru comunitate, si erau foarte constienti de faptul ca depinde de ei ca lucrurile sa se schimbe in tara sau comunitatea in care traiesc.

Ma uitam la ei si ma gandeam ca mi-as fi dorit sa fiu si eu asa la varsta lor.  Un lucru foarte important pe care ar trebui sa il aiba o persoana este motivatia de a face chestii, iar ei o aveau peste masura si de asta cred ca vor reusi sa faca lucruri mari.

Toata saptamana asta am vorbit cu foarte multi prieteni despre experienta mea in Republica Moldova si multi ramaneau uimiti de ce le spuneam.

Insa cineva cu care am vorbit nu credea ca acesti copii nu au nici o pregatire in spate, sau ca n-au mai participat la programe de pregatire, nu concepea ca niste copii pot fi asa fara un “background ” solid. Ii explicam ca sunt niste copii normali, dar care au o motivatie si dorinta in ei care ar muta muntii din loc. Uneori superficialitatea ne pune un val peste ochi si vedem lumea doar asa cum ne-o traim.

Eu sunt extrem de fericita ca am avut parte de experienta asta, care m-a motivat enorm de mult si cel mai mult ma bucur ca am cunoscut niste oameni extraordinari de care sunt sigura ca voi mai auzi lucuri frumoase.

Pe data viitoare si nu uitati ca mereu implicarea voastra conteaza! 🙂

Leave a Reply

